"Creşterea aderenţei la terapie"

Asigurăm creşterea nivelului de aderenţă la terapie prin suport medical şi psihologic dedicat, prin programe personalizate în funcţie de nevoile pacienţilor

Studiile au arătat că 50% din medicamentele pentru afecțiunile cronice nu sunt adminis­tra­te conform recomandărilor.

Aderența la tra­tament este importantă pentru prevenirea progresiei bolii și în prevenirea apariției complicațiilor.

Pentru a avea o mai bună aderenţă la tratament, punem la dispoziţie un call center medical specializat tuturor pacienţilor care doresc să le fie reamintită data şi ora la care să îşi administreze terapiile.

Prin complianța sau aderența pacientului se înțelege gradul în care un pacient urmează recomandarea medicului.

Aderența la schema terapeutică se refera atât la respectarea pe termen lung a medicației, cât și la schimbarea stilului de viață.

Respectarea schemei terapeutice este factorul cheie al unei bune relații medic-pacient.

Nedepistată, non-complianța pacientului (ne-urmarea tratamentului prescris) precum și aderența scăzută la tratament cronic (întreruperea, renunțarea sau reducerea schemei terapeutice) au, pe lângă compromiterea rezultatului terapeutic și alte consecințe:

  • Agravarea afecțiunii;
  • Scăderea calității vieții pacientului;
  • Suferința socio-emoționala din partea aparținătorilor;
  • Costuri economice crescute prin recurgerea la servicii de urgență, spitalizări, alternative terapeutice mai scumpe, proceduri diagnostice suplimentare;
  • Costuri sociale reprezentate de neîncrederea în corpul și sistemul sanitar.

Primul pas pentru o mai bună complianță din partea pacientului este ridicarea (cumpărarea) medicației prescrise de către medic.